Tato akce Exclusive Trackday na okruhu Autodrom Most dne 22.05.2024 již proběhla.
Tato parádní akce je už za námi, ale my už se připravujeme na další.
Kromě toho jsme přichystali pro vás několik jiných trackdays akcí, další kurzy sportovní jízdy na pronajatém okruhu a také několik kurzů bezpečné jízdy. Prohlédnout si je můžete na stránce se všemi kurzy sportovní jízdy.
Zajímá vás, jak vypadal kurz sportovní jízdy se Šenkýřem? Chcete přiblížit, jak probíhal celý den na trackday akci? Prozkoumejte archiv této akce a prohlédněte si třeba galerii s fotkami z akce nebo videa. Případně neváhejte nás kontaktovat na telefonním čísle +420 725 924 058, e-mailu info@senkyr.cz nebo tlačítka „Mám dotaz na kurz“. Rádi vám odpovíme na jakékoliv dotazy nebo pomůžeme s přihlášením na aktuální termín.
Aktuální termíny na rok 2025 pro Autodrom Most (CZ)
Momentálně bohužel žádnou trackday akci ani kurz sportovní jízdy na okruhu Autodrom Most (CZ) nemáme vypsánu.
To ale neznamená, že jsme se úplně zastavili a nepracujeme – buď s vámi právě jezdíme na jiných okruzích (pro výpis všech akcí se podívejte do kurzů sportovní jízdy), nebo připravujeme trackdaye na další sezónu.
Proto nám klidně pro bližší informace o budoucích termínech a dostupnosti jízd na okruhu Autodrom Most (CZ) zavolejte nebo napište, abychom vám mohli sdělit veškeré podrobnosti a společně se domluvit na dalším okruhovém ježdění.
Ve zkratce
Velký trackday na této klasické české trati s exkluzivním pronájmem pro Šenkýř Motorsport. Most je jedna z našich oblíbených testovacích tratí a na trackday se sem vždy moc těšíme. Volná místa už jsou k dispozici jen v jednotkách. Autodrom Most Exclusive Trackday 22.05.2024. je totiž letos jediný den sportivní jízdy v Mostě (protože druhá mostecká akce 01.08. je určena pouze pro závodní vozy). Tak kdo jste se ještě nestihli přihlásit a chcete se přidat, neváhejte ani chvíli!
Spousta volného ježdění pro závodní i sportovní trackday vozy v režimu skupin A/B, s celodenním cateringem a obědem v ceně akce.
Stále platí rozdělení na Street - Trackday / Race auta, přičemž každá skupina má k dispozici 8x30 minut jízdy. Obě skupiny aut se tak i nadále budou moci soustředit na své jízdní tempo a trénink, ne mít obavy z nesourodého provozu na trati. Počet vozů je omezen pro zajištění maximálně volné tratě.
Poznejte své schopnosti pod vedením profi instruktorů týmu Šenkýř Motorsport z řad závodních jezdců, možnost zapůjčení telemetrie i závodních vozů Porsche 992 GT3 Cup, BMW M4 GT4 G82 a BMW M4 G82 Competition Trackday Evo.
Zde souhrn dalších potřebných informací a služeb:
- Servisní zázemí vč. mechaniků Šenkýř Motorsport bude na místě tak, jak jste zvyklí.
- Mobilní pneuservis bude součástí všech „Exclusive“ trackday akcí - můžete tak efektivněji dojíždět vaše pneumatiky až do konce životnosti a až poté přezout na nové.
- Časomíra - bude k dispozici na všechny letošní „Exclusive“ trackday akce.
- Coaching - zajistěte si na první jarní výjezd zavčas trenéra. Stačí napsat kolik půlhodin, zbytek zařídíme my.
- Jízda nebo taxi jízda s Porsche 992 GT3 Cup nebo M4/M2 Trackday Evo - objednejte se předem, ať se na vás dostane.
- Pneumatiky, destičky, kotouče - napište nám počet a my vše zajistíme.
- Box - je možné si rezervovat vlastní box za cenu 120€ bez DPH.
- Fotografové Dan Martínek a kameramani Luďěk a Štěpán Šiplové budou dokumentovat všechny naše trackdays.
- Rezervace speciálního focení vašeho vozu v jízdě - „Car to car shooting“ je otevřena.
Kde
Autodrom Most (Profil okruhu, Historie, Stránky okruhu)Tvrzova 5, Souš, Most, 435 02, Česká republika, Google mapa
Kdy
22. května 2024 (středa)Dostupnost
Kapacita: | 30 |
---|---|
Dostupných míst: | 0 (událost již proběhla) |
Kompletní ceny
|
Představení aut k zapůjčení
Program
Časový plán dne:
- 08.00 hod. - prezence
- 08.30 hod. - povinná rozprava
- 09.00 - 13.00 hod. - open pitlane jízdy
- 13.00 - 14.00 hod. Car to car shooting (odjezd ve 13.00 z pitlane)
- 13.00 - 14.00 hod. - přestávka oběd
- 14.00 - 18.00 hod. - open pitlane jízdy
Open pitlane formát může být kvůli propustnosti tratě změněn na skupiny A/B.
Kde se potkat, organizace dne, prezence:
Šenkýř Motorsport Trackday bude organizován z boxů v paddocku Autodromu Most (číslo boxů bude ještě upřesněno).
Přes hlavní bránu vás pustí po zadání jména Šenkýř Motorsport. Všichni řidiči musí být starší 18 let a předloží při prezenci řidičský průkaz. Povinná rozprava je před začátkem akce v prostoru před boxem.
Sportovní auta k pronájmu na Autodrom Most
BMW M4 G82 Competition Trackday EVO
BMW M4 GT4 (G82)
Porsche 992 GT3 Cup
Coaching
Naši instruktoři mají dlouholeté zkušenosti ze závodění a ježdění na okruhu v Mostě. Mají potřebné vědomosti a znalosti, aby vám pomohli zlepšit vaše jezdecké dovednosti a sebevědomí v krátkém čase.
- je to váš první trackday, zamluvte si instruktora
- jste poprvé v Mostě, zamluvte si instruktora
- je to váš první trackday s FWD, AWD nebo RWD autem, zamluvte si instruktora
- je trať mokrá nebo vlhká a je to pro vás poprvé, zamluvte si instruktora
- máte jakékoliv nejasnosti ve své jízdě, potřebujete zlepšit třeba jen jednu z činností (brzdy, výjezd atd.), zamluvte si instruktora.
Cena jednotky coachingu je 100€ bez DPH/30 min.
Instruktora si u nás raději zarezervujte dopředu, abyste měli jisté místo!
Představení trenérů
Erik Janiš
Filip Sládečka
Jarek Janiš
Richard Gonda
Robert Šenkýř
Tomáš Erdélyi
Doplňující informace
Přilby a oblečení:
Každý potřebuje svoji vlastní přilbu - přilba je povinná!
Přilby poskytujeme pouze jezdcům, kteří si pronajali naše závodní vozy (z důvodu zabudované komunikace).
K dispozici bude omezený počet otevřených přileb Uvex v karbonovém designu nebo bílé barvě na prodej. Cena 199€ bez DPH.
Je třeba mít i dlouhé kalhoty a dlouhý rukáv, doporučujeme i rukavice. Závodní rukavice Sparco máme na každé akci v omezeném množství k prodeji.
Oběd a catering:
Oběd i celodenní drobný catering je v ceně akce. K dispozici budou teplé i studené nápoje, balené sladké pečivo, bagetky atd. Oběd bude podle počasí a případných Covid-restrikcí buď na záhradce restaurace v paddocku, nebo v boxu.
Tankování:
Bude možné na čerpací stanici v paddocku s benzínem 100oct., platba pouze platební kartou (ne CCS).
Race Navigatory:
Máme skvělé partnerství s firmou Race Navigator, vyrábějící přenosné telemetrie s videozáznamem. RN je nejlepší prostředek pro rozbor vaší jízdy a následné srovnání s jízdou instruktora. K dispozici bude omezený počet telemetrií RN One i RN Lite na prodej, k prodeji budou za zvýhodněnou cenu i starší přístroje první generace.
Servis:
Po celý den budou k dispozici mechanici Šenkýř Motorsport, kteří pomohou se změřením tlaků a v případě nouze s případným servisem vašeho vozu. Přehodíme vám obutá kola, vyměníme brzdové destičky, posoudíme technický stav vašeho vzu, když si nebudete jistí. Máme s sebou vždy základní zásobu pneumatik a brzdových destiček na vozy BMW M, Nissan GTR a Porsche GT3 a GT4.
Tlakoměry:
K dispozici je na místě na prodej omezený počet profi digitálních tlakoměrů s odfukem.
Fotografie:
Jako již tradičně s námi bude i náš dvorní fotograf sportovních vozů Dan Martínek, který celý trackday nafotí . V polední pauze opět plánujeme i focení "Car To Car Shooting". Mnoho z vás si již vyzkoušelo tento způsob focení na předchozích akcích, a máte tak na památku krásné fotky. Kapacita poledního focení bude omezena na 10 vozů.
Ubytování:
Doporučujeme hotel Kapitol v centru Mostu.
Bezpečnostní pokyny pro Autodrom Most
Povinné vybavení:
- Tažná oka: Je povinné mít s sebou tažné oko - nejlépe již nainstalované na voze, ať v případě odtahu nezdržujete ostatní.
- Přilba je povinná.
- Je třeba mít dlouhé kalhoty a dlouhý rukáv, okruh někdy kontroluje i rukavice.
Před výjezdem na trať:
- nastavte si zpětná zrcátka, zapněte pásy
- helma nasazena a okna zavřena - 5cm otevření je ok
- startovní čísla zakrývající SPZ vepředu i vzadu nalepena (dostanete je při prezenci)
- ujistěte se, že máte dostatek paliva
Ve vaší první jízdě:
- zvyšujte rychlost jen postupně, abyste si v klidu prohlédli trať a seznámili se s podmínkami
- ujistěte se, kde jsou posty traťových komisařů, pozice vlajek nebo světel, vjezd i výjezd na pitlane
- celkově si prohlédněte trať pro zjištění referenčních bodů brzdění, obrubníků atd.
- používejte zrcátka a vždy mějte přehled o blížících se rychlejších autech
- nepřejíždějte obrubníky a výjezdové safety zóny hned od začátku jízdy
- zamluvte si instruktora v případě jakékoliv pochybnosti
Výjezd z pitlane:
- zůstaňte uvnitř koridoru dvou bílých čar na pravé straně
- nepřejíždějte bílou čáru a dejte přednost autům jedoucím rychlé kolo po dráze
- neustále sledujte zrcátka a dokud to nebude bezpečné, nepřejíždějte do ideální stopy
Příjezd na pitlane:
- dochlaďte auto pomalejší jízdou minimálně půl kola
- zůstaňte na pravé straně mimo ideální stopu již v poslední pravé zatáčce před vjezdem na pitlane
- dejte indikátor směru doprava a snižte rychlost
Pravidla předjíždění:
- předjíždění pouze z leva, na rovinkách i v zatáčkách
- rychlejší auto předjíždí a dodržuje následující pokyny:
- předjíždějící musí být trpělivý, neriskovat a jet defenzivně (neustále sledovat a vyhodnocovat jízdu vozu před sebou.
- pomalejší auto, které je předjížděno:
- udělá prostor pro předjetí pohybem doprava, může pomoci i blinkrem doprava
- když bude třeba, lehce ubere, ale prudce nebrzdí a nedělá nečekané změny tempa
- neustále hlídá zrcátka
Vlajky:
Jsou jedinou formou, jak s vámi můžeme komunikovat během jízdy na okruhu. Naučte se je velmi důkladně!
- žlutá - nebezpečí na trati, zpomalím a jsem připraven i zastavit. Zákaz předjíždění!!!
- modrá - rychlejší auto se blíží a bude pravděpodobně předjíždět
- žlutá s červenými pruhy - změna adhezních podmínek
- červená - jízda je zastavena, zpomalím a jedu do boxu. Zákaz předjíždění!!!
- zelená - konec nebezpečí, předjíždění opět dovoleno
- černá - nebezpečná jízda nebo mechanický problém. Okamžitě jedu do pitlane a vyhledám organizátora
Poprvé na závodní trať Autodrom Most?
Nebojte se přijít, rádi vás přivítáme i jako nováčky a pomůžeme vám s prvními krůčky při jízdě po okruhu. Na každé naší akci je přítomen kontingent našich trenérů, připravených se o vás postarat.
Pro účast vám stačí mít čisté auto v dobrém technickém stavu (nemusíte mít supersport či závodní auto). Doporučujeme kontrolu všech kapalin, brzdových kotoučů, destiček a pneumatik a nezapomeňte doma tažné oko! Zároveň pro Váš první trackday v životě nebo občasné ježdění stačí originální silniční pneumatiky. V případě jakýchkoliv pochybností máme na místě vždy servisní zázemí a vaše auto zkontrolujeme.
Jediné co musíte mít navíc je přilba (je povinná). Přilby si u nás můžete v omezeném množství zapůjčit, případně i zakoupit. A samozřejmě se musíte seznámit s bezpečnostními pokyny (naleznete je na této stránce).
Můžete si sebou i vzít hosta, viz. odstavec „Kompletní ceny“. Děti ve věku od 16 let mají povolen vstup na trať jako spolujezdci, pokud za to rodič jako řidič vozu převezme odpovědnost. Potřebné dokumenty dostanete u akreditace.
FAQ – nejčastěji kladené otázky pro Autodrom Most
Kolik je ješte volných míst?
Tento kurz již proběhl, zkuste se kouknout na nově vypsané kurzy.
Kurz má kapacitu: 30 míst.
Kdy se kurz koná?
Tento kurz již proběhl, zkuste se kouknout na nově vypsané kurzy.
Kurz Autodrom Most (CZ) - Exclusive Trackday 22.05.2024 se koná: 22. května 2024 (středa).
Květen si zpestřete akcí na okruhu Autodrom Most se Šenkýř Motorsport.
Kde se kurz koná?
Autodrom Most, Tvrzova 5, Souš, Most, 435 02, Česká republika
Rezervoval jsem si akci pomocí rezervačního formuláře. Co se stane teď?
Celkovou částku uvedenou při rezervaci prosím převeďte na náš účet 4211028159/6800.
Do předmětu uveďte prosím své jméno a datum akce. Vaše místo máte jistě zarezervováno a potvrzeno až po přijetí platby. Dostanete od nás fakturu a další potřebné informace s dostatečným předstihem před před konáním akce.
Co se stane, když se události neočekávaně nemohu zúčastnit?
Pokud se akce z jakéhokoliv důvodu nemůžete zúčastnit, postupujeme dále dle našich storno podmínek. Při stornu 30 dní před datem akce vám vrátíme 100% částky, 30-15 dní před akcí vrátíme 50% částky, 14-7 dní před akcí 25% částky. Při zrušení akce 4-1 den před akcí a v případě, že na akci nepřijedete vůbec, propadá 100% částky.
Co se stane v případě zrušení akce kvůli Covid restrikcím?
V případě nekonání akce z důvodů Covid restrikcí bude akce přesunuta na jiný termín, případně startovné přesunuto na další akci dle Vašeho výběru, nebo vráceno.
Musím mít zkušenosti s jízdou na okruhu Autodrom Most?
Nemusíte. Rádi vás přivítáme i jako nováčky a pomůžeme vám s prvními krůčky při jízdě po okruhu. Na každé naší trackday akci je přítomen kontingent našich trenérů, připravených se o vás postarat.
Jak připravit auto na první trackday akci?
Nijak speciálně, ale je třeba mít auto čisté a v dobrém technickém stavu. Doporučujeme kontrolu všech kapalin, brzdových kotoučů, destiček a pneumatik. Nezapomeňte doma tažné oko! Doporučujeme na Autodrom Most přijet s plně natankovaným vozem.
Jaké zvolit pneumatiky?
Výběr pneumatik je podstatný a limitující faktor. Pro první trackday v životě nebo občasné ježdění stačí originální silniční pneumatiky.
Pro ještě sportovnější jízdu jsou samozřejmě vhodnější pneumatiky typu semislick nebo slick, které dokážou přenést vyšší boční síly a auto tak lépe „drží“.
Tlak v pneumatikách?
Sportovnější jízdou se vaše pneumatiky zahřejí a zvýší se v nich tlak. Tím se snižuje plocha pneumatiky, která je v kontaktu s vozovkou a auto ztrácí grip. Pneumatika se také rychleji opotřebovává. Abychom tomu zabránili, musíme průběžne tlak kontrolovat a upouštět. Sledujte doporučené hodnoty na štítku vašeho vozu. U sériových pneumatik nesmíme překročit hodnotu uvedenou pro naložené vozidlo, u pneumatik semislick jsou stěžejní hodnoty pro méně zatížené vozidlo.
S měřením tlaku pomohou naši mechanici, případně si tlak můžete měřit vlastním tlakoměrem. Na akci máme digitální sportovní tlakoměry i na prodej.
Nezapomeňte si po skončení akce tlak znovu doplnit. Silniční jízdou tlak v pneumatikách opět klesne a vy byste mohli jet domů na podhuštěných pneumatik.
Vydrží moje sériové auto den na trati?
Ano, pokud je v dobrém technickém stavu. Doporučujeme také auto vždy po pár kolech/minutách na trati Autodrom Most nechat vydechnout a dochladit ho pomalou jízdou do boxů.
V případě jakýchkoliv pochybností máme na místě vždy servisní zázemí a vaše auto zkontrolujeme.
Zůstává moje auto během akce pojištěno?
Naše trackday akce jsou sportovní tréninky zaměřené na bezpečnost řidiče. Nejsou organizované za účelem dosažení nejvyšší rychlosti nebo nejlepšího času. U mnoha pojišťovacích společností je vaše pojištění a komplexní krytí zachováno v plném rozsahu. Zeptejte se ale svého pojistitele.
Pokud moje pojištění na trati neplatí, mohu své auto pojistit zvlášť?
Ano, umíme na individuální poptávku sjednat speciální pojištění pro závodní trať.
Mohu vzít s sebou na trať doprovod, druhého řidiče nebo děti, které také mohou vyjet na trať?
Ano, máme možnosti rezervace pro druhé řidiče nebo hosty, viz. odstavec „Kompletní ceny“. Děti ve věku od 16 let mají povolen vstup na trať jako spolujezdci, pokud za to rodič jako řidič vozu převezme odpovědnost. Potřebné dokumenty dostanete u akreditace.
Musí být moje vozidlo přihlášené a vlastnit SPZ, aby mohlo na trať?
Nemusí. Naše trackday akce organizujeme pro vozidla s SPZ i bez. Výjimkou jsou akce na Nürburgringu, kde jsou povoleny pouze vozy s SPZ a pneumatiky schválenými pro silniční provoz.
Potřebuji k účasti na akci přilbu a závodní kombinézu?
Přilba je na našich akcích povinná, kombinéza doporučená. Přilby si u nás můžete v omezeném množství zapůjčit (poplatek 15€/den), případně i zakoupit (cca. 199€ bez DPH).
Mohu si individuální 1: 1 coaching rezervovat na místě?
V podstatě ano. Většina coachingových jednotek je ale vždy dopředu zamluvená. Pro vaši jistotu doporučujeme si požadovanou kapacitu coachingu s trenérem zarezervovat dopředu.
Mohu si na místě zapůjčit vaše sportovní auto?
Ano. Ale stejně jako u coachingu je pro vaši jistotu lepší si vůz zarezervovat dopředu.
Platí na tratích hlukové limity?
Ano, některé z tratí mají omezené hlukové kvóty. Např. Nürburgring 130dB. Omezení pro obzvláště hlučné vozy platí i pro Most a Spa Francorchamps. Doposud se během našich akcí nikdy nestalo, že bychom museli nějaký vůz kvůli přílišné hlučnosti odstavit.
OPEN PITLANE a Skupiny A/B – jaký je rozdíl?
Open Pitlane režim je celodenní volné ježdění bez rozdělení do skupin.
Jízda po skupinách A a B (vždy maximálně dvě skupiny) je potřebná na okruzích s malou kapacitou.
Rozdělení do skupin probíhá podle vozu a úrovni zkušeností. Díky tomu jsou skupiny homogenní a vy si vaší jízdu více užijete. Při skupinovém ježdění má pro sebe každá skupina zpravidla 8x 30 min. jízdy, což je pro seriový nebo tuningově modifikovaný vůz i pro vaši koncentraci více než dost.
Mohu někomu darovat účast na trackday akci nebo taxi jízdu?
Ano, připravíme pro vás dárkový poukaz se zvolenou službou. Darovat lze i osobní coaching, taxi jízdu s našim instruktorem nebo vlastní jízdu obdarovného v jednom z našich závodních nebo sportovních vozů.
Nemám supersport, ale chtěl bych se zúčastnit. Jaká auta jezdí na vaše akce?
Není podmínkou mít supersportovní auto. Důležitá je chuť se zúčastnit a mít své auto v dobrém technickém stavu.
Našich akcí na Autodrom Most se účastní celá paleta vozů - pro příklad jsou to auta jako:
- Porsche GT3,
- Ferrari,
- Lamborghini,
- McLaren,
- AMG Mercedes GTR, AMG A35, AMG A45,
- BMW M2, M3, M4,
- BMW 340i,
- BMW X4 M,
- Nissan GTR,
- Ford Mustang,
- Ford Focus RS,
- Toyota Supra,
- Honda Civic Type R,
- Abarth,
- Lotus Exige,
- Tesla,
- Dodge,
- Corvette,
-
Hyundai i30N
- a další...
Můžu jezdit i závodním autem?
Můžete, když budete respektovat trackday pravidla našich akcí.
Mám nové auto a bojím se velkého provozu na dráze. Hrozí např. kolize?
Naše akce organizujeme za jasných bezpečnostních pravidlech. Pokud je někdo nedodržuje, stáhneme ho z trati a vysvětlíme mu ještě jednou, že se jedná o trackday a ne o závod.
Při našich akcích na Autodrom Most dbáme na omezený počet aut na dráze tak, aby měl každý účastník dostatek prostoru pro svoji jízdu.
Díky množství času určeného k jízdě si i vy můžete určit, kdy se vydáte na trať ve chvíli, kdy je trať prázdnější.
Co je součástí kurzu?
Celodenní jízda na Autodrom Most, režim open pitlane (můžete vyjet kdykoliv po celý den a kroužit bez omezení) nebo ve dvou skupinách, nízký provoz na trati garantovaný celodenním ježděním a omezeným počtem vozů na dráze, základní servis a zázemí v paddocku, celodenní drobný catering a oběd.
Jak dlouho kurz trvá?
Celý den, přičemž naprostou většinu času strávíte za volantem auta. Ráno se sejdeme v 8.00, v 9.00 už naskakujete do auta a kromě hodinové pauzy na oběd jezdíte až do 18.00.
Koná se kurz i v případě nepříznivého počasí?
Kromě extrémních situací jezdíme za každého počasí, včetně toho nepříznivého. Přece jenom není zábava jezdit jen za sucha a sluníčka, ale i za deště. Navíc je dobré se potrénovat i v jízdě za zhoršených podmínek. Jestliže jste se s jízdou za vlhkých či mokrých podmínek ještě nesetkali nebo si nevěříte, doporučujeme vám zamluvit si instruktora a individuální coaching.
Kdy se kurzy konají?
Kurzy nabízíme od dubna do listopadu. Zpravidla jezdíme ve všední dny, nejčastěji ve středu, ojediněle také o víkendu. Začínáme ráno v devět a končíme až v šest večer, přičemž většinu času strávíme v autě na okruhu.
Produkty, které se vám budou hodit
RN Lite
RN One MK II
RN Pro
RN Case
Profil okruhu Autodrom Most
Moderní varianta závodního okruhu v Mostě měří přes čtyři kilometry a tvoří ji jedenadvacet zatáček. V naší nabídce jsou pouze dva okruhy s více zatáčkami – Nürburgring Nordschleife a Ascari, zároveň je to srovnatelné číslo s belgickou Spa Francorchamps.
Profil tratě je víceméně bez výškových změn. Oproti brněnskému Automotodromu tu zažijete jen minimální, 12metrové převýšení. To je samozřejmě způsobeno zasazením okruhu do prostorů bývalého hnědouhelného dolu, zarovnaného do téměř rovné pánve. Jestli se tedy chcete projet na autodráze ve stylu nahorů-dolů, zkuste se poohlédnout ještě jinde.
Naopak si tu dobře vyzkoušíte jízdu ve vysokých rychlostech díky několika rychlým zatáčkám nebo dlouhé, téměř 800metrové rovince startu-cíle.
Autodrom Most v číslech:
Velký závodní okruh Most
Délka: | 4 212 m |
Šířka: | 12–14 m |
Převýšení: | 12 m |
Počet zatáček, z toho pravých a levých: | 21 zatáček – 12 pravých, 9 levých |
Nejdelší rovinka: | 792 m |
Nejkratší rovinka: | 150 m |
Nejrychlejší kolo: | 1:22,340 (monopost F1 Arrows A22 ze sezony 2001) |
Malý závodní okruh Most
Délka: | 2 225 m |
Šířka: | 6–20 m |
Převýšení: | 11 m |
Nejdelší rovinka: | 295 m |
Informace o okruhu Autodrom Most
Dnes můžete na Autodrom Most přijet závodit, užít si tu volné jízdy, potrénovat se na zdejším výcvikovém polygonu v bezpečné jízdě, vyzkoušet si offroadovou trať ve svém SUV nebo zajít na motokáry, čtyřkolky či buginy. Všechny tyto možnosti ale vznikly až na přelomu nového tisíciletí, dlouho po otevření novodobého mosteckého okruhu na konci 70. a začátku 80. let. A minulost závodění v Mostě sahá ještě dál.
Historie závodního okruhu Most
Tradice závodního okruhu v Mostě vznikla pár let po druhé světové válce v roce 1947, kdy se okolo místního pivovaru ve Starém Mostě prohnaly motorky. O pět let později dostala příležitost i závodní auta.
Trasa okruhu v Mostě se v průběhu padesátek, šedesátek i sedmdesátek několikrát měnila. Jezdilo se úzkými městskými uličkami, ale také okrajovějšími částmi. Jedna z nejpopulárnějších tras, kde se i poprvé rozdělovaly mistrovské body mosteckého závodu, vedla Stalingradskou čtvrtí. Ta byla vybudována na počátku 60. let a vyrostly v ní nové menší vily, rodinné domy, bytovky i paneláky.
V 70. letech byl zase populární (a to i mezinárodně) okruh vedoucí od nového vlakového nádraží v Mostě a na kterém se jezdila tzv. Interserie, série s prototypy z 24h Le Mans nebo s velkoobjemovými vozy. Velmi brzo ale přestaly improvizované městské okruhy vyhovovat bezpečnostním standardům, a tak se začalo mluvit o specializovaném okruhu (podobně jako v Brně na Masarykově okruhu v 80. letech).
Na konci sedmdesátek a začátku osmdesátek se nakonec rozhodlo o speciálním závodním okruhu v Mostě. Bývalý Vrbenský důl na těžbu hnědého uhlí se pozvolna začal proměňovat v jedinečnou autodráhu. Ta byla dokončena v roce 1983 a ještě téhož roku tu byl zahájen první závod.
Jedinečnost novodobého Autodromu Most je dána z velké části podmínkami, za kterých vznikal. Návrháři trati neměli k dispozici projekty jiných evropských závodních okruhů. Ve svém designu velmi pečlivě zohlednili možnosti zdejší krajiny, stejně tak rychlosti různých vozů.
Na novém a moderním autodromu se jezdily pravidelně nejen závody. Zároveň nabízel prostor velkým automobilkám zkoušet své nové vozy, motorsportovým týmům testovat závodní auta, profesionálním jezdcům či řidičům speciálních vozidel poskytovalo dobré místo ke cvičení, běžná veřejnost se tu zase mohla učit bezpečné jízdě, obzvlášť s otevřením zdejšího cvičného polygonu.
Dnes se na automotodromu Most pořádají závody:
- motorek (superbiky World SBK, Czech Moto Classic),
- cestovních či speciálních vozů (HistoCup, evropská Nascar série, FIA WTCR, TCR Eastern Europe),
- trucků (evropský šampionát ETRC)
- a vytrvalostní závody (vytrvalostní motorky EWC, 4hodinový závod Le Most, 12hodinový závod Trabantů).
Aby závodní okruh v Mostě odpovídal nejnovějším standardům a bezpečnostním normám, je areál je neustále upravován a renovován, např. v roce 2021 bylo provedeno:
- vylepšení bezpečnostních únikových zón;
- zavedení účinnějšího odvodnění trati;
- pro pohodlí se rekonstruovala zdejší restaurace.
Novinky na okruhu si budete moct vyzkoušet se Šenkýřem na jedné z exkluzivních trackday akcí na Autodromu Most. Narozdíl od 25minutových volných jízd budete mít s námi možnost jezdit po celý den od devíti ráno až do šesti večer. Čeká vás prázdný okruh s minimem provozu, kde budete mít dostatek prostoru k naučení se trati a zajetí dobrého času.
Na Autodrom Most s rodinou
Ne každý okruh nabízí tak široké zázemí jako ten v Mostě. Zatímco vy si sbíráte své rekordní časy na kolo, tak se vaše rodina může bavit v zážitkové aréně přímo v areálu Autodromu Most. Pro starší tu jsou k dispozici motokáry, čtyřkolky nebo buginy. Pro mladší zase dětské dopravní hřiště s možností zapůjčit si tu kola a přilby. Bezpochyby oceníte i prostory pro rodinný piknik.