Ve zkratce
Velká trackday akce na jinak velmi málo dostupném Automotodromu Brno s exkluzivním pronájmem pro Šenkýř Motorsport. Spousta volného ježdění pro vaše závodní i sportovní trackday vozy v režimu skupina A/B, s celodenním cateringem a obědem v ceně akce.
Poznejte své schopnosti pod vedením profi instruktorů týmu Šenkýř Motorsport z řad závodních jezdců, možnost zapůjčení telemetrie i závodních vozů Porsche 992 GT3 Cup, BMW M4 GT4 G82 a BMW M4 G82 a M2 G87 Competition Trackday Evo.
Skupina A (street GT cars / Skupina B (race cars) - každá skupina má k dispozici 8x30 min. jízdy
Počet vozů je omezen pro zajištění maximálně volné tratě.
Kde
Automotodrom Brno (Profil okruhu, Historie, Stránky okruhu)Masarykův okruh 201, Ostrovačice, 664 81, Česká republika, Google mapa
Kdy
22. září 2025 (pondělí, za 292 dnů)Dostupnost
Kapacita: | 50 |
---|---|
Dostupných míst: | 50 |
Kompletní ceny
Ceny - startovné: | |
Celodenní set řidič/auto | 740€ bez DPH |
Doprovod / Druhý jezdec / Host | 50€ bez DPH |
Ceny - sportovní auta: | |
Porsche 992 GT3 Cup | |
- dvě sedačky, pouze pro zkušené řidiče a s 1:1 coachingem - ceny vč.pronájmu tratě, technického zajištění, pneumatik, a coachingu. |
set 2x 30min /2490€ bez DPH |
BMW M4 GT4 G82 (450-550PS/1400kg) | 1x 30min /890€ bez DPH |
- dvě sedačky, pouze pro zkušené řidiče a s 1:1 coachingem |
|
BMW M4 G82 Competition Trackday EVO | 1x 30min /750€ bez DPH |
- dvě sedačky, pouze pro zkušené řidiče a s 1:1 coachingem - ceny vč.pronájmu tratě, technického zajištění, pneumatik, pohonných hmot a coachingu. |
|
Cena taxi jízda s BMW M4 GT4: | |
3 kola s přilbou a komunikací Peltor a s výkladem pilota | 220€ bez DPH |
Cena taxi jízda s Porsche 992 GT3 Cup: | 350€ bez DPH |
3 kola s přilbou a komunikací Peltor a s výkladem pilota | |
Cena coaching s vlastním vozem účastníka: | |
Set 1x30min. | 100€ bez DPH |
Box: | |
Je možné si objednat vlastní box | 195€ bez DPH |
Představení aut k zapůjčení
Program
Časový plán dne:
- 08.00 hod. - prezence
- 08.30 hod. - povinná rozprava
- 09.00 - 13.00 hod. - open pitlane jízdy
- 13.00 - 14.00 hod. Car to car shooting (odjezd ve 13.00 z pitlane)
- 13.00 - 14.00 hod. - přestávka oběd
- 14.00 - 18.00 hod. - open pitlane jízdy
Kde se potkat, organizace dne, prezence:
Šenkýř Motorsport Trackday bude organizován z boxů v paddocku AMD Brno (číslo boxů bude ještě upřesněno).
Přes hlavní bránu vás pustí po zadání jména Šenkýř Motorsport. Všichni řidiči musí být starší 18 let a předloží při prezenci řidičský průkaz. Povinná rozprava je v prostoru před boxem.
Sportovní auta k pronájmu na Automotodrom Brno
BMW M4 G82 Competition Trackday EVO
BMW M4 GT4 (G82)
Porsche 992 GT3 Cup
Coaching
Naši instruktoři mají dlouholeté zkušenosti ze závodění a ježdění na okruhu v Brně. Mají potřebné vědomosti a znalosti, aby vám pomohli zlepšit vaše jezdecké dovednosti a sebevědomí v krátkém čase.
- je to váš první trackday, zamluvte si instruktora
- jste poprvé v Brně, zamluvte si instruktora
- je to váš první trackday s FWD, AWD nebo RWD autem, zamluvte si instruktora
- je trať mokrá nebo vlhká a je to pro vás poprvé, zamluvte si instruktora
- máte jakékoliv nejasnosti ve své jízdě, potřebujete zlepšit třeba jen jednu z činností (brzdy, výjezd atd.), zamluvte si instruktora.
Cena jednotky coachingu je 100€ bez DPH/30 min.
Instruktora si u nás raději zarezervujte dopředu, abyste měli jisté místo!
Představení trenérů
Erik Janiš
Filip Sládečka
Jarek Janiš
Richard Gonda
Robert Šenkýř
Tomáš Erdélyi
Doplňující informace
Přilby a oblečení:
Každý potřebuje svoji vlastní přilbu - přilba je povinná!
Přilby poskytujeme pouze jezdcům, kteří si pronajali naše závodní vozy (z důvodu zabudované komunikace).
K dispozici bude omezený počet otevřených přileb Uvex v karbonovém designu nebo bílé barvě na prodej. Cena 199€ bez DPH.
Je třeba mít i dlouhé kalhoty a dlouhý rukáv, doporučujeme i rukavice. Závodní rukavice Sparco máme na každé akci v omezeném množství k prodeji.
Oběd a catering:
Oběd i celodenní drobný catering je v ceně akce. K dispozici budou teplé i studené nápoje, balené sladké pečivo, bagetky atd. Oběd bude podle počasí a případných Covid-restrikcí buď na záhradce restaurace v paddocku, nebo v boxu.
Tankování:
Bude možné na čerpací stanici v paddocku s benzínem 100oct., platba pouze kartou.
Race Navigatory:
Máme skvělé partnerství s firmou Race Navigator, vyrábějící přenosné telemetrie s videozáznamem. RN je nejlepší prostředek pro rozbor vaší jízdy a následné srovnání s jízdou instruktora. K dispozici bude omezený počet telemetrií RN One i RN Lite na prodej, k prodeji budou za zvýhodněnou cenu i starší přístroje první generace.
Servis:
Po celý den budou k dispozici mechanici Šenkýř Motorsport, kteří pomohou se změřením tlaků a v případě nouze s případným servisem vašeho vozu. Přehodíme vám obutá kola, vyměníme brzdové destičky, posoudíme technický stav vašeho vzu, když si nebudete jistí. Máme s sebou vždy základní zásobu pneumatik a brzdových destiček na vozy BMW M, Nissan GTR a Porsche GT3 a GT4. V servisním zázemí 5km od tratě můžeme v případě potřeby řešit i závažnější opravu.
Tlakoměry:
K dispozici je na místě na prodej omezený počet profi digitálních tlakoměrů s odfukem.
Fotografie:
Jako již tradičně s námi bude i náš dvorní fotograf sportovních vozů Dan Martínek, který celý trackday nafotí . V polední pauze opět plánujeme i focení "Car To Car Shooting".
Mnoho z vás si vyzkoušelo tento způsob focení již vyzkoušelo na předchozích akcích a máte tak na památku krásné fotky. Kapacita poledního focení bude omezena na 10 vozů.
Ubytování:
Doporučujeme hotel Grid přímo na okruhu.
Bezpečnostní pokyny pro Automotodrom Brno
Povinné vybavení:
- Tažná oka: Je povinné mít s sebou tažné oko - nejlépe již nainstalované na voze, ať v případě odtahu nezdržujete ostatní. Tažné oko je součástí povinné výbavy každého auta. Ujistěte se o tom, kde ho ve svém autě najdete.
- Přilba je povinná.
- Je třeba mít dlouhé kalhoty a dlouhý rukáv, okruh někdy kontroluje i rukavice.
Před výjezdem na trať:
- nastavte si zpětná zrcátka, zapněte pásy
- helma nasazena a okna zavřena - 5cm otevření je ok
- startovní čísla zakrývající SPZ vepředu i vzadu nalepena (dostanete je při prezenci)
- ujistěte se, že máte dostatek paliva
Ve vaší první jízdě:
- zvyšujte rychlost jen postupně, abyste si v klidu prohlédli trať a seznámili se s podmínkami
- ujistěte se, kde jsou posty traťových komisařů, pozice vlajek nebo světel, vjezd i výjezd na pitlane
- celkově si prohlédněte trať pro zjištění referenčních bodů brzdění, obrubníků atd.
- používejte zrcátka a vždy mějte přehled o blížících se rychlejších autech
- nepřejíždějte obrubníky a výjezdové safety zóny hned od začátku jízdy
- zamluvte si instruktora v případě jakékoliv pochybnosti
Výjezd z pitlane:
- zůstaňte uvnitř koridoru dvou bílých čar na pravé straně
- nepřejíždějte bílou čáru a dejte přednost autům jedoucím rychlé kolo po dráze
- neustále sledujte zrcátka a dokud to nebude bezpečné, nepřejíždějte do ideální stopy
Příjezd na pitlane:
- dochlaďte auto pomalejší jízdou minimálně půl kola
- zůstaňte na pravé straně mimo ideální stopu již v poslední pravé zatáčce před vjezdem na pitlane
- dejte indikátor směru doprava a snižte rychlost
Pravidla předjíždění:
- Předjíždění pouze z leva, na rovinkách i v zatáčkách
- Rychlejší auto předjíždí a dodržuje následující pokyny:
- předjíždějící musí být trpělivý, neriskovat a jet defenzivně (neustále sledovat a vyhodnocovat jízdu vozu před sebou.
- Pomalejší auto, které je předjížděno:
- udělá prostor pro předjetí pohybem doprava, může pomoci i blinkrem doprava
- když bude třeba, lehce ubere, ale prudce nebrzdí a nedělá nečekané změny tempa
- neustále hlídá zrcátka
Vlajky:
Jsou jedinou formou, jak s vámi můžeme komunikovat během jízdy na okruhu. Naučte se je velmi důkladně!
- žlutá - nebezpečí na trati, zpomalím a jsem připraven i zastavit. Zákaz předjíždění!!!
- modrá - rychlejší auto se blíží a bude pravděpodobně předjíždět
- žlutá s červenými pruhy - změna adhezních podmínek
- červená - jízda je zastavena, zpomalím a jedu do boxu. Zákaz předjíždění!!!
- zelená - konec nebezpečí, předjíždění opět dovoleno černá - nebezpečná jízda nebo mechanický problém. Okamžitě do pitlane a vyhledám organizátora
Poprvé na závodní trať Automotodrom Brno?
Nebojte se přijít, rádi vás přivítáme i jako nováčky a pomůžeme vám s prvními krůčky při jízdě po okruhu. Na každé naší akci je přítomen kontingent našich trenérů, připravených se o vás postarat.
Pro účast vám stačí mít čisté auto v dobrém technickém stavu (nemusíte mít supersport či závodní auto). Doporučujeme kontrolu všech kapalin, brzdových kotoučů, destiček a pneumatik a nezapomeňte doma tažné oko! Zároveň pro Váš první trackday v životě nebo občasné ježdění stačí originální silniční pneumatiky. V případě jakýchkoliv pochybností máme na místě vždy servisní zázemí a vaše auto zkontrolujeme.
Jediné co musíte mít navíc je přilba (je povinná). Přilby si u nás můžete v omezeném množství zapůjčit, případně i zakoupit. A samozřejmě se musíte seznámit s bezpečnostními pokyny (naleznete je na této stránce).
Můžete si sebou i vzít hosta, viz. odstavec „Kompletní ceny“. Děti ve věku od 16 let mají povolen vstup na trať jako spolujezdci, pokud za to rodič jako řidič vozu převezme odpovědnost. Potřebné dokumenty dostanete u akreditace.
FAQ – nejčastěji kladené otázky pro Automotodrom Brno
Kolik je ješte volných míst?
Kurz Automotodrom Brno (CZ) - Exclusive Race Test 22.09.2025 má ještě: 50 volných míst.
Kurz má kapacitu: 50 míst.
Kde se kurz koná?
Automotodrom Brno, Masarykův okruh 201, Ostrovačice, 664 81, Česká republika
Kdy se kurz koná?
Kurz Automotodrom Brno (CZ) - Exclusive Race Test 22.09.2025 se koná: 22. září 2025 (pondělí, za 292 dnů).
Září si zpestřete akcí na okruhu Automotodrom Brno se Šenkýř Motorsport.
Rezervoval jsem si akci pomocí rezervačního formuláře. Co se stane teď?
Celkovou částku uvedenou při rezervaci prosím převeďte na náš účet 4211028159/6800.
Do předmětu uveďte prosím své jméno a datum akce. Vaše místo máte jistě zarezervováno a potvrzeno až po přijetí platby. Dostanete od nás fakturu a další potřebné informace s dostatečným předstihem před před konáním akce.
Co se stane, když se události neočekávaně nemohu zúčastnit?
Pokud se akce z jakéhokoliv důvodu nemůžete zúčastnit, postupujeme dále dle našich storno podmínek. Při stornu 30 dní před datem akce vám vrátíme 100% částky, 30-15 dní před akcí vrátíme 50% částky, 14-7 dní před akcí 25% částky. Při zrušení akce 4-1 den před akcí a v případě, že na akci nepřijedete vůbec, propadá 100% částky.
Co se stane v případě zrušení akce kvůli Covid restrikcím?
V případě nekonání akce z důvodů Covid restrikcí bude akce přesunuta na jiný termín, případně startovné přesunuto na další akci dle Vašeho výběru, nebo vráceno.
Musím mít zkušenosti s jízdou na okruhu Automotodrom Brno?
Nemusíte. Rádi vás přivítáme i jako nováčky a pomůžeme vám s prvními krůčky při jízdě po okruhu. Na každé naší trackday akci je přítomen kontingent našich trenérů, připravených se o vás postarat.
Jak připravit auto na první trackday akci?
Nijak speciálně, ale je třeba mít auto čisté a v dobrém technickém stavu. Doporučujeme kontrolu všech kapalin, brzdových kotoučů, destiček a pneumatik. Nezapomeňte doma tažné oko! Doporučujeme na Automotodrom Brno přijet s plně natankovaným vozem.
Jaké zvolit pneumatiky?
Výběr pneumatik je podstatný a limitující faktor. Pro první trackday v životě nebo občasné ježdění stačí originální silniční pneumatiky.
Pro ještě sportovnější jízdu jsou samozřejmě vhodnější pneumatiky typu semislick nebo slick, které dokážou přenést vyšší boční síly a auto tak lépe „drží“.
Tlak v pneumatikách?
Sportovnější jízdou se vaše pneumatiky zahřejí a zvýší se v nich tlak. Tím se snižuje plocha pneumatiky, která je v kontaktu s vozovkou a auto ztrácí grip. Pneumatika se také rychleji opotřebovává. Abychom tomu zabránili, musíme průběžne tlak kontrolovat a upouštět. Sledujte doporučené hodnoty na štítku vašeho vozu. U sériových pneumatik nesmíme překročit hodnotu uvedenou pro naložené vozidlo, u pneumatik semislick jsou stěžejní hodnoty pro méně zatížené vozidlo.
S měřením tlaku pomohou naši mechanici, případně si tlak můžete měřit vlastním tlakoměrem. Na akci máme digitální sportovní tlakoměry i na prodej.
Nezapomeňte si po skončení akce tlak znovu doplnit. Silniční jízdou tlak v pneumatikách opět klesne a vy byste mohli jet domů na podhuštěných pneumatik.
Vydrží moje sériové auto den na trati?
Ano, pokud je v dobrém technickém stavu. Doporučujeme také auto vždy po pár kolech/minutách na trati Automotodrom Brno nechat vydechnout a dochladit ho pomalou jízdou do boxů.
V případě jakýchkoliv pochybností máme na místě vždy servisní zázemí a vaše auto zkontrolujeme.
Zůstává moje auto během akce pojištěno?
Naše trackday akce jsou sportovní tréninky zaměřené na bezpečnost řidiče. Nejsou organizované za účelem dosažení nejvyšší rychlosti nebo nejlepšího času. U mnoha pojišťovacích společností je vaše pojištění a komplexní krytí zachováno v plném rozsahu. Zeptejte se ale svého pojistitele.
Pokud moje pojištění na trati neplatí, mohu své auto pojistit zvlášť?
Ano, umíme na individuální poptávku sjednat speciální pojištění pro závodní trať.
Mohu vzít s sebou na trať doprovod, druhého řidiče nebo děti, které také mohou vyjet na trať?
Ano, máme možnosti rezervace pro druhé řidiče nebo hosty, viz. odstavec „Kompletní ceny“. Děti ve věku od 16 let mají povolen vstup na trať jako spolujezdci, pokud za to rodič jako řidič vozu převezme odpovědnost. Potřebné dokumenty dostanete u akreditace.
Musí být moje vozidlo přihlášené a vlastnit SPZ, aby mohlo na trať?
Nemusí. Naše trackday akce organizujeme pro vozidla s SPZ i bez. Výjimkou jsou akce na Nürburgringu, kde jsou povoleny pouze vozy s SPZ a pneumatiky schválenými pro silniční provoz.
Potřebuji k účasti na akci přilbu a závodní kombinézu?
Přilba je na našich akcích povinná, kombinéza doporučená. Přilby si u nás můžete v omezeném množství zapůjčit (poplatek 15€/den), případně i zakoupit (cca. 199€ bez DPH).
Mohu si individuální 1: 1 coaching rezervovat na místě?
V podstatě ano. Většina coachingových jednotek je ale vždy dopředu zamluvená. Pro vaši jistotu doporučujeme si požadovanou kapacitu coachingu s trenérem zarezervovat dopředu.
Mohu si na místě zapůjčit vaše sportovní auto?
Ano. Ale stejně jako u coachingu je pro vaši jistotu lepší si vůz zarezervovat dopředu.
Platí na tratích hlukové limity?
Ano, některé z tratí mají omezené hlukové kvóty. Např. Nürburgring 130dB. Omezení pro obzvláště hlučné vozy platí i pro Most a Spa Francorchamps. Doposud se během našich akcí nikdy nestalo, že bychom museli nějaký vůz kvůli přílišné hlučnosti odstavit.
OPEN PITLANE a Skupiny A/B – jaký je rozdíl?
Open Pitlane režim je celodenní volné ježdění bez rozdělení do skupin.
Jízda po skupinách A a B (vždy maximálně dvě skupiny) je potřebná na okruzích s malou kapacitou.
Rozdělení do skupin probíhá podle vozu a úrovni zkušeností. Díky tomu jsou skupiny homogenní a vy si vaší jízdu více užijete. Při skupinovém ježdění má pro sebe každá skupina zpravidla 8x 30 min. jízdy, což je pro seriový nebo tuningově modifikovaný vůz i pro vaši koncentraci více než dost.
Mohu někomu darovat účast na trackday akci nebo taxi jízdu?
Ano, připravíme pro vás dárkový poukaz se zvolenou službou. Darovat lze i osobní coaching, taxi jízdu s našim instruktorem nebo vlastní jízdu obdarovného v jednom z našich závodních nebo sportovních vozů.
Nemám supersport, ale chtěl bych se zúčastnit. Jaká auta jezdí na vaše akce?
Není podmínkou mít supersportovní auto. Důležitá je chuť se zúčastnit a mít své auto v dobrém technickém stavu.
Našich akcí na Automotodrom Brno se účastní celá paleta vozů - pro příklad jsou to auta jako:
- Porsche GT3,
- Ferrari,
- Lamborghini,
- McLaren,
- AMG Mercedes GTR, AMG A35, AMG A45,
- BMW M2, M3, M4,
- BMW 340i,
- BMW X4 M,
- Nissan GTR,
- Ford Mustang,
- Ford Focus RS,
- Toyota Supra,
- Honda Civic Type R,
- Abarth,
- Lotus Exige,
- Tesla,
- Dodge,
- Corvette,
-
Hyundai i30N
- a další...
Můžu jezdit i závodním autem?
Můžete, když budete respektovat trackday pravidla našich akcí.
Mám nové auto a bojím se velkého provozu na dráze. Hrozí např. kolize?
Naše akce organizujeme za jasných bezpečnostních pravidlech. Pokud je někdo nedodržuje, stáhneme ho z trati a vysvětlíme mu ještě jednou, že se jedná o trackday a ne o závod.
Při našich akcích na Automotodrom Brno dbáme na omezený počet aut na dráze tak, aby měl každý účastník dostatek prostoru pro svoji jízdu.
Díky množství času určeného k jízdě si i vy můžete určit, kdy se vydáte na trať ve chvíli, kdy je trať prázdnější.
Co je součástí kurzu?
Celodenní jízda na Automotodrom Brno, režim open pitlane (můžete vyjet kdykoliv po celý den a kroužit bez omezení) nebo ve dvou skupinách, nízký provoz na trati garantovaný celodenním ježděním a omezeným počtem vozů na dráze, základní servis a zázemí v paddocku, celodenní drobný catering a oběd.
Jak dlouho kurz trvá?
Celý den, přičemž naprostou většinu času strávíte za volantem auta. Ráno se sejdeme v 8.00, v 9.00 už naskakujete do auta a kromě hodinové pauzy na oběd jezdíte až do 18.00.
V čem jsou naše kurzy odlišné od volných jízd pořádaných přímo Automotodromem Brno?
Na volných jízdách Automotodromu Brno máte k dispozici 30 minut a bude s vámi až 45 jezdců. Na poznání trati, seznámení s povrchem, naučení brzdných bodů a třeba i zajetí perfektního kola budete mít relativně málo času. Situaci na trati bude navíc ztěžovat poměrně vysoký provoz, kde v každém autě bude sedět stejně natěšený řidič jako vy.
Naopak na našich kurzech se mimo hodinové obědové pauzy jezdí od 9.00 do 18.00, přičemž do kurzu nabíráme až 50 řidičů (ve dvou skupinách po 25). Celodenní ježdění a open pitlane režim (čas strávený na trati určujete jen a pouze vy) vám zaručuje, že se v klidu a bez stresu naučíte trať tak, abyste ze sebe na konci dne vymáčkli ten nejlepší čas. Nehrozí ani příliš velký provoz, jelikož se jízdy jednotlivých řidičů rozprostřou rovnoměrně přes celý den. Naprostou doménou našich akcí je bezpečnost pro vás i váš vůz.
Koná se kurz i v případě nepříznivého počasí?
Kromě extrémních situací jezdíme za každého počasí, včetně toho nepříznivého. Přece jenom není zábava jezdit jen za sucha a sluníčka, ale i za deště. Navíc je dobré se potrénovat i v jízdě za zhoršených podmínek. Jestliže jste se s jízdou za vlhkých či mokrých podmínek ještě nesetkali nebo si nevěříte, doporučujeme vám zamluvit si instruktora a individuální coaching.
Kdy se kurzy konají?
Kurzy nabízíme od dubna do listopadu. Zpravidla jezdíme ve všední dny, nejčastěji ve středu, ojediněle také o víkendu. Začínáme ráno v devět a končíme až v šest večer, přičemž většinu času strávíme v autě na okruhu.
Produkty, které se vám budou hodit
RN Lite
RN One MK II
RN Pro
RN Case
Videa
Profil okruhu Automotodrom Brno
Dnešní brněnský okruh měří téměř pět a půl kilometrů, tvoří ho čtrnáct zatáček a je charakteristický svým profilem – velkou část trati tvoří pozvolné klesání, které se od nejníže položené desáté zatáčky promění v příkré stoupání až k cílové rovince.
Částečně během jízd autodromu zakusíte i původní Masarykův okruh, protože jeho design se inspiroval v oblíbených pasážích toho starého, např. Schwantzova zatáčka kopíruje nájezd ze staré dálnice do bývalé Baltisbergerovy zatáčky, esíčko u tribuny F má zase předlohu ve Farinově zatáčce.
AMD Brno v číslech
Délka: | 5 403 m |
Šířka: | 15 m |
Převýšení: | 74 m |
Nadmořská výška: | 450 m n. m. |
Počet zatáček, z toho pravých a levých: | 14 zatáček – 8 pravých, 6 levých |
Počet přímých úseků, nejkratší, nejdelší | 13 přímých úseků – nejkratší 35 m, nejdelší 637 m |
Informace o okruhu Automotodrom Brno
Jen málokdo by si ve 30. letech 20. století pomyslel, že se na Masarykově okruhu v Brně budou i za sto let prohánět sportovní a závodní stroje. A stejně, historie brněnského motorsportu ještě neskončila a ani dlouho neskončí, přestože se dnes okruh nazývá Automotodrom Brno a jeho trasa už nevede okolními vesnicemi.
Historie Automotodromu
Vraťme se zpět na začátek. Výstavba brněnského okruhu začala na jaře roku 1930 a už o půl roku později se na něm proháněli první závodníci. Původní trať byla snad ještě složitější než dnes mezi závodníky obávaná severní smyčka německého Nürburgringu – měřila přes devětadvacet kilometrů, jedno kolo trvalo téměř sedmnáct minut za průměrné rychlosti vyšší než sto kilometrů za hodinu, navíc podmínky ztěžoval i povrch tratě, který nebyl všude jednotný.
Tehdy vedl Masarykův okruh z Bosonoh přes okrajové části Brna. Z nich pak trať odklonila závodníky do Žebětína a Ostrovačic, kde se ostrou vracečkou stáčela zpět směrem k Brnu do přímější pasáže okolo Troubska, až nakonec proťala cílovou pásku.
Dalších téměř padesát let se Masarykův okruh postupně upravoval nebo zkracoval, často kvůli zvýšeným nárokům na bezpečnost. Nakonec přestal úplně vyhovovat, což zapříčinilo vybudování nové trati kousek dál mezi Žebětínem a Ostrovačicemi v oblasti přírodního parku Podkomorské lesy. Přesun na Automotodrom Brno, zkráceně AMD Brno, byl dokončen v roce 1987.
Od té doby se Automotodrom Brno stal prestižním pořadatelem několika světových závodů, především Velkých cen České republiky silničních motocyklů (MotoGP). Ty se tu pořádaly každý rok od otevření autodromu, nicméně v létě 2020 se tu motocyklová špička projela naposled. Jezdívaly se tu také závody superbiků a automobilových sérií DTM, WTCC nebo FIA GT.
Se Šenkýř Motorsport ale můžete navázat na dlouholetou tradici rychlé jízdy na okruhu a vyzkoušet si ji na vlastní kůži na jedné z exkluzivních trackday akcí na námi pronajatém AMD Brno. Během nich budete mít celý den na ničím nerušenou jízdu v malém počtu aut (narozdíl od volných jízd na okruhu pořádaných pro běžnou veřejnost).
Po trackdayi vyrazte na starý Masarykův okruh
Po skončení trackdaye můžete ještě objevit kousek zmíněné brněnské historie a vydechnout ve „volné jízdě“ na starém Masarykově okruhu. Ten se dá dnes bez problémů projet, jen ne jako závodník a v plné rychlosti, protože původní závodní silnice fungují jako běžné spojení brněnských městských částí a okolních měst.
Při takové projížďce doporučujeme neminout původní prostory startu a cíle v brněnských Bosonohách. Tam totiž dodnes stojí staré závodní depo, které bylo v létě 2021 opraveno a vznikla na něm graffiti s motivy z historie Masarykova okruhu. Jeho zdi tedy nově zdobí světoví závodníci Louis Chiron, Hans Baltisberger nebo třeba Tazio Nuvolari.