Po premiéře na Hungaroringu přijel brněnský tým do Rakouska pro další zkušenosti s novým vozem BMW M6 GT3. Celý tým se v mezičase před závody na Redbullringu výrazně posunul ve znalostech emšestky a těšil se v Rakousku na kvalitní výkony. Hned ve druhém volném tréninku však došlo k poruše převodovky, kterou se týmu povedlo vyřešit až těsně před kvalifikací na oba sprinty.
Jakub Knoll si však i bez tréninku s nástrahami kvalifikace poradil a vyjel si druhé a první místo na roštu pro oba sprintové závody.
Hned po startu prvního sprintu se Jakubovi povedlo předjet Jirko Malchárka na druhém M6 GT3 a oba zahájili krásný souboj, který trval až do šachovnicové vlajky. Malchárkovi se sice v předposledním kole podařilo dostat před Jakuba Knolla, ale těsně po dojezdu dostal penalizaci za porušení pravidla "track limits" a ve výsledcích spadl až na druhé místo za Knolla.
Druhý závod sliboval podobný souboj, ale Jirko Malchárek do něj pro poruchu na svém voze bohužel ani neodstartoval. Knoll tak svedl pěkný souboj s Richardem Chladem jr. na Audi R8 GT3 a Konstantinem Calcem na Lamborghini Huracan. Calco byl nakonec úspěšnější, když Jakuba v poslední zatáčce předjel a v závodě o 0,2s zvítězil.
Velmi dobře tým v obou sprintech reprezentoval slovenský jezdec Tomáš Erdélyi na BMW M3 E92 GTR. Jeho souboje se silnějšími vozy Audi R8 GT3, Ferrari 488, Lamborghini a Porsche zvedaly diváky ze sedadel. Tomáš si tak po výborném výkonu z Redbullringu odváží body za šesté a sedmé místo v nejvyšší divizi +3500ccm.
Do vytrvalostního závodu nastoupili za Šenkýř Motorsport šéf týmu Robert Šenkýř společně s Filipem Sládečkou. Filip hned po startu týmové BMW M6 GT3 dostal do popředí absolutního pořadí a srdnatě bojoval se silnějšími vozy seriálu DMV GTC, jehož vozy startovali společně s polem FIA CEZ. Šenkýř potom v druhé části vůz dovedl do cíle na celkovém čtvrtém místě a druhém v hodnocení FIA CEZ.
Do bojů na Redbullringu měl zasáhnout i hostující jezdec Dan Skalický. V páteční kvalifikaci však havaroval a poškozený vůz nebylo možné na místě opravit. Dan tak bohužel nemohl zúročit skvělou startovní pozici do obou sprintů.
"Až na poškození Z4 GT3 a s tím související neúčast Dana Skalického v sobotních závodech jsme s výsledky i předvedenými výkony velmi spokojeni. Po dvou podnicích jsme v čele hodnocení sprintů i endurance a to jsme asi s novým vozem úplně nečekali. Více mě ale těší, že se s novým BMW M6 GT3 dobře sžíváme a postupný progres je i výsledkově vidět. Trošku přemýšlíme o naší účasti v ADAC GT Masters právě tady na Redbullringu, proto jsme celý víkend absolvovali na pneumatikách, které jsou pro tento seriál předepsané. Místo volných tréninků jsme však opravovali převodovku a neměli tak v podstatě žádnou možnost auto na nové obutí nastavit. Veškerý setup se tak dělal až v průběhu sobotních závodů," uvedl po úvodním víkendu FIA CEZ majitel týmu Robert Šenkýř.
Tým se teď s vozy BMW Z4 GT3, BMW M3 E92 GTR a BMW M3 E46 GTR zúčastní dalšího závodu Slovenského okruhového poháru na Slovakiaringu (1.6.2017). Rovnou ze Slovakiaringu se vozy i jezdci přesunou do Šternberka, kde budou startovat v Mistrovství Evropy do vrchu na legendární trati Ecce Homo.
Tisková zpráva Šenkýř Motorsport