Maďarský víkend se pro brněnský tým odehrával hlavně ve znamení premiéry nového vozu BMW M6 GT3, který pilotoval loňský Mistr FIA CEZ Jakub Knoll, ve vytrvalosti se k němu přidal i šéf týmu Robert Šenkýř.
Neztratili se však ani další jezdci týmu, Petr Kačírek s Danem Skalickým na BMW Z4 GT3 a Tomáš Erdélyi na BMW M3 E92 GTR.
Šenkýř Motorsport testoval novou M6 GT3 od krátkého rolloutu na německém Oscherslebenu poprvé až na Hungaroringu v úterý před závodním víkendem a do Maďarska odjížděl s cílem najezdit co nejvíce kilometrů a nasbírat co nejvíce dat.
"Asi jsme nikdo nečekali, že přijedeme na první závody s novým vozem a hned všechny převálcujeme. M6 GT3 je úplně jiné auto než Z4 GT3, kterou známe v každém detailu. Jsme rádi za každý ujetý kilometr a za víkend bez technických potíží. Celé auto jsme velmi detailně sledovali, rozebírali data a postupně ho zrychlovali. Po celý víkend jsme měli k dispozici i inženýra z BMW Motorsport. Jsme na začátku cesty a tři druhá místa z Maďarska bereme jako příjemný bonus. Od příštího závodu přibude i support truck BMW Motorsport s díly, budeme si tak moci dovolit jít trošku více do materiálu.
Závod v Maďarsku byl pro nás velmi důležitý i pro to, že se zde počátkem července vrátíme do evropského motorsportu startem v prestižní sérii International GT Open," uvedl po úvodním víkendu FIA CEZ majitel týmu Robert Šenkýř.
S vozem BMW Z4 GT3 týmu Šenkýř Motorsport startovali na Hungaroringu jezdci týmu Duck Racing, kterým včas nedorazil jejich speciál Audi R8 GT3.
Petr Kačírek i Dan Skalický se rychle aklimatizovali a dokázali zajet kvalitní kvalifikační časy. Závody však pro ně skončili se střídavými úspěchy. Petr Kačírek se po pátém a šestém místě v obou kvalifikacích dostal do cíle závodu pouze v prvním sprintu, kdy skončil na sedmém místě. Hned po startu druhého závodu dostal Petr v první zatáčce několik likvidačních ran od polského Porsche, které pro naši Z4 GT3 znamenaly konec závodu.
V tu chvíli začal závod pro mechaniky, kteří měli necelé tři hodiny na opravu poškozeného vozu s vytrženým tlumičem a na výměnu celé přední části vozu. Oprava byla dokončena deset minut před startem vytrvalostního závodu a Dan Skalický si tak po velmi dobrém výkonu mohl dojet pro konečné třetí místo.
Podobně jako Petr Kačírek dopadl i Tomáš Erdélyi s BMW M3 E92 GTR. Po velmi dobrém sedmém místě v kvalifikaci se v závodě moc nesvezl, po nezaviněné kolizi v první zatáčce byl vyřazen ze závodu. Tým potom vůz kvůli potřebné revizi poškozených dílů odstavil a do druhého závodu už tak Tomáš nenastoupil.
Tisková zpráva Šenkýř Motorsport