Předpověď počasí se vyplnila a v sobotu v Barceloně pršelo. Déšť zkrápěl trať ještě na startu samotného závodu, ale během sedmdesáti minut trať postupně osychala. Richard Gonda si v kvalifikaci vyjel čtvrtou řadu na startovním roštu a po úvodních zatáčkách barcelonského okruhu byl dokonce na skvělém třetím místě. Tam ale nevydržel dlouho, když jeho vůz na mokré trati nefungoval. „Bolo to extrémne náročné. Vyšiel mi dobrý štart a s trochou šťastia som bol nachvíľu tretí. Pneumatiky nám však vôbec nefungovali a vôbec udržať auto na trati bolo naozaj náročné. Strategicky sme zareagovali správne zmenou na slicky. Beitske sa dostala do tempa rýchlo a na suchej trati vybojovala 7. miesto,“ uvedl po závodě Richard Gonda, který předával vůz BMW M6 GT3 své kolegyni z dvanácté pozice.
Vedení českého týmu se rozhodlo zariskovat a během povinného pit stopu nasadil na vůz suché pneumatiky. To se ale později ukázalo jako velmi chytrý tah. Beitske dokázala předjet sedm soupeřů, a ještě v posledním kole vybojovat sedmou pozici.
Oproti sobotě bylo v Barceloně slunečno a teplo. Vyrovnané startovní pole seriálu GT Open mělo nejprve na programu kvalifikaci, ve které Beitske Visser zajela sedmnáctý nejrychlejší čas. Start ve druhé polovině startovního pole není nikdy jednoduchý, ale obešel se bez vážnějších problémů. I když Beitske pozici ztratila, dokázala se vrátit před střídáním zpět na výchozí místo. „Start nebyl snadný, protože jsem musela získávat zpět svojí pozici, ale během závodu se nám podařilo znovu dostat do první desítky, takže jsme se i dnes dokázali posunout zase výše,“ uvedla k závodu Beitske Visser.
Když do vozu usedl Richard Gonda, měl před sebou jezdce, kteří jezdili pomalejší časy, a tak začala velká stíhačka. Ještě deset minut před koncem závodu zavlály nad okruhem žluté vlajky a na trať vyjel safety car. V tu chvíli byl Richard již desátý a po restartu se dokázal ještě o jedno místo posunout.
„Dnes jsme opět udělali, co šlo. Beitske na startu udržela pozici, provedli jsme rychlý pit stop hned na začátku střídacího okna a Richarda poslali na trať na nových pneumatikách. Rišo předvedl rychlou jízdu a postupně naší M6 GT3 dostal do top ten. Deváté místo je v dnešní konstelaci úspěchem,“ hodnotil šéf týmu Robert Šenkýř.