Zpravodajství z 3h závodu ADAC 24h Classic na Nürburgringu
Šenkýř Motorsport ve složení Robert Šenkýř, Richard Gonda a Tomáš Erdelyi, tři dny Nürburgringu plné deště, vlhka a mokra, Volvo 240i Turbo, pneumatiky do mokra převlečené za slicky a celkové 73. místo. Přinášíme kompletní shrnutí dění ze závodu 3h Classic (ADAC 24h Nürburgring 2024) s youngtimerem Volvo 240i Turbo (1986) z 1. 6. 2024. Záznam závodu, real-time reportáž a komentáře jezdců, galerie s fotkami a videi přímo z okruhu, obecné informace k závodu. Všechno pohromadě a na jednom místě.

Shrnutí | O závodě | Jezdci | Reportáž ze závodu | Videogalerie | Fotogalerie | Live přenosy & timing

Shrnutí závodu

Byly to tři náročné dny, ale další meta je za námi – ADAC RAVENOL 24h Nürburgring, 3hodinový závod Classic Rennen a ikonické Volvo 240i Turbo (1986).

Úvodní den jsme se s autem nejprve jen seznamovali. Časy byly nic moc, ztráta minimálně minuta na kolo, navíc se nám všem po první kvalifikaci zdálo, že to auto prostě nějak nejede. Nakonec jsme zjistili, že jsme celou dobu jezdili bez turba, jelikož byla prasklá jedna hadička.

Den nato jsme nefunkční turbo sice opravili, ale zase nám moc počasí nepřálo. Přesto jsme zvládali skvělá kola – Tomáš zajel kolo srovnatelné se špičkou, Rišo se dostal se svým časem do TOP10, Robertovo poslední okolo na slickách vypadalo slibně, dokud nebylo předčasně ukončeno červenými vlajkami.

V sobotu nás čekal ostrý start v konkurenci 210 youngtimerů a počasí typickém pro německou Nordschleife. Zprvu nám nešlo o výsledek, naopak jsme si chtěli spíše užít společnou oslavu našich kulatin, ale projevili se v nás závodníci a chtěli jsme pořád maximalizovat naše šance.

Z úvodní pozice téměř na samém chvostu závodního pole jsme se postupně probojovávali dopředu ... 188. pozice ... Auto nás sem tam zlobilo, což se dalo u roku výroby 1986 očekávat. No nebýt povolené matice a ztráty kola v boxech, hned by to vypadalo jinak ... 150. pozice ... Počasí se postupně moudřilo, trať vysychala a z našich pneumatik do mokra se nakonec staly slicky ... 97. pozice ...

Pořád jsme bojovali a nakonec jsme tohle Volvo dovezli na celkově 73. místě do cíle, jako 1. v naší třídě a 7. v naší skupině. Byl to jeden z nejtěžších závodních závodů na té snad nejnáročnější trati světa, ale stálo to zato. Zkrátka Nürburgring se vším všudy – mokro, vlhko, sucho, smíšený traffic i spoustu nehod.

O závodě a o autě

Ve složení Richard Gonda – Tomáš Erdélyi – Robert Šenkýř se tým Šenkýř Motorsport objeví 01.06. 2024 na startu tříhodinového závodu 3h Classic Rennen, který se jede v rámci proslulé 24hodinovky na Nürburgring Nordschleife. Pod speciálním povolením Permit C a pod hlavičkou spolupracujícího německého týmu PROsport Classic pojedeme za volantem nádherného vozu Volvo 240i Turbo (1986).

Volvo 240i Turbo (1986) je bez ABS, má 300 koní a pouze 1000 kilo. Je bez trakční kontroly a s manuálním řazením. Je to auto, které v roce 1986 vyhrálo poslední závod na staré trati brněnské - Masarykově okruhu, takže velká pecka. Budeme rádi když závod budete prožívat s námi.

Účast ve 3h Classic Nürburgring 2024
29.05.2024
V rámci oslav našich kulatých narozenin jsme vymysleli další speciální věc, a to je naše účast na 3h závodě Classic v rámci 24h závodu Nürburgring 2024, ve kterém pojedeme v závodním autě Volvo 240i Turbo z roku 1986.

Přestože se jedná o závod klasických oldtimerů a youngtimerů, nepůjde o jen tak ledajakou projížďku Severní smyčkou. „Nejedeme tam na výlet, bude to čisté závodění jak máme rádi. V konkurenci 210 vozů na startu a s 200.000 diváky na tribunách to bude závod se vším všudy,“ komentuje start v závodě šéf týmu Robert Šenkýř.

A Richard Gonda přidává: „No auto je starší než já. Bude to opravdu speciální. A hlavně Nordschleife, takže doufám že nám vyjde počasí a opravdu se na to velice těšíme.

Už teď celý tým vyhlíží nadcházející dny, protože se vrací na jim známou trať, tentokrát však v unikátním složení. „Všichni tři jsme instruktoři Nordschleife, já už jsem zde jel i 24h závody, ale teď jedeme jako tým a na tento závod se moc těšíme.

Ve zkratce

ZÁVOD 3h Classic Rennen (PROsport Classic) v rámci 24h Nürburgring Nordschleife (PROsport Racing)
KDE Nürburgring Nordschleife
KDY Kvalifikace 1: Čtvrtek 30.05. 2024 v 17:15 CEST
Kvalifikace 2: Pátek 31.05. 2024 v 10:00 CEST
Závod: Sobota 01.06. 2024 v 09:10 - 12:10 CEST
KDO Závodní tým Šenkýř Motorsport (Richard Gonda – Tomáš Erdélyi – Robert Šenkýř)
VŮZ Volvo 240i Turbo (1986)

Představení jezdců

Richard Gonda

Richard Gonda

Podle statistických portálů nejúspěšnější slovenský jezdec z pohledu množství vítězství ve významných mezinárodních závodech získaných pole position a procentuálně nejvyšší šancí na vítězství v závodě. Ve své kariéře zvítězil v prestižním seriálu Formule F3 Eurocup a vyzkoušel si i speciály Formule GP2, GP3 a Indy-lights. Od roku 2017 je pilotem Šenkýř Motorsport v závodech kategorie GT3.  
Robert Šenkýř

Robert Šenkýř

Dvojnásobný mistr Evropy v závodech do vrchu v absolutním hodnocení cestovních vozů, mnohonásobný mistr České i Slovenské republiky v závodech do vrchu a na okruzích, dlouholetý reprezentant České republiky a jezdec s úspěšnou třicetiletou závodní kariérou. Zakladatel a majitel týmu Šenkýř Motorsport, který vytvořil metodiku a koncept 1:1 coachingu pro trackday vozy a jejich jezdce. 
Tomáš Erdélyi

Tomáš Erdélyi

Tomáš je jezdec, který se vypracoval z amatérských závodů do vrchu až do špičky licencovaných závodů Mistrovství České a Slovenské republiky v závodech na okruzích a do vrchu. Několikrát zvítězil i v Mistrovství FIA CEZ. Od prvních úspěchů s vozem BMW M3 E36 se pravidelným tréninkem a pílí vypracoval až do kategorie GT3 a právem patří do skupiny trenérů Šenkýř Motorsport.

Průběžné informace z dění na trati přímo od jezdců

  • 01.06. Po závodě
    • Všem doma děkujeme za podporu a brzo zase ahoj 🙋‍♂️
    • Na závěr jsme přece jenom něco vyhráli... ale i kdybychom odsud odjeli bez poháru, to hlavní se povedlo. Naše narozeninová mise a k tomu zvládnutí Zeleného pekla v té nejtežší podobě. Odvážíme si z Nordschleife super pocit z perfektních individuálních výkonů, krásný společný čas i pár nových tipů pro nejbližší Nordschleife trackday. Takže všechno nejlepší páni jezdci 🥂 ... pojďme teď mrknout na start velkého 24h závodu a pak rychle směr Praha a zítra už výstava Legendy.
    • Legendarne auto, legendarne zavody, legendarna trat. Mame to uspesne za sebou! Nebyt smoly s povolenou maticou a straty kola v boxoch by preteky vyzerali uplne inak ale vsetci si to za volantom uzili do maxima. Mokro, vlhko, sucho, zmiesany traffic, mnozstvo nehod, Nürburgring ako ma byt😎 Chalani pushovali na mokrych pneu z ktorych boli na konci slicky, fantasticke kola a tempom sme sa nakoniec vyhrabali zo 188. na 74. celkove miesto, 1. v triede, 7. v skupine. Dakujeme a tesime sa ze ste pri tomto specialnom podujati boli s nami aspon takto „na dialku“ 🏁
  • 01.06. Během závodu
    • Stahujeme, z pozice 195 už jsme 97. Osychá to, Tomaš jede posledni kolo a box. Finish jede Robert, tak uvidime, co jeste pujde 🚀   
  • 01.06. Před startem
    • Takže držte nám palce, bude to celý na mokru a trafic bez konce 🙏😅
    • Přátelé, tak je to tady. Na startu 210 aut. Jsme ve 3. startovní skupině, start lehce posunutý kvůli množství aut (3 minuty za druhou skupinou a 6 minut za první skupinou). Po prvním kole nám v livetimingu uberou 6 minut a budeme v pořadí ...
  • 31.05. Po druhé kvalifikaci:
    • Škoda, auto konečně mělo výkon a jako jediní jsme na mokrých zrychlili oproti všem, kteří to včera dali na slickách. Ale závod je až zítra a tam startujeme všichni pohromadě a typické Nordschleife počasí nás už snad nepoškodí tak jako včera a dnes ...
    • Kvalifikace za námi a po dvou opravách turbo hadic už auto drželo. Tomáš na mokru super čas, Rišo na osychajíci trati v top10 absolutně a Robert už na slickách stihl vyjet do posledního kola. To bylo bohužel přerušeno červenou vlajkou kvulli haváriím a dalším deštěm v oblasti Hohe Acht.
  • 31.05. Během druhé kvalifikace:
    • Tak jdeme na to a bohužel na mokru. Manžeta znovu dole, ale zase opraveno a Tomáš teď super kolo na mokru 12:20, srovnatelné se špičkou. Sranda, že se na mokru snažíme porazit včerejší suché časy konkurence.
  • 31.05. Před druhou kvalifikací:
    • Začíná Tomáš, potom Richard, na závěr tam sedne Robert. Nordschleife a počasí v pohoří Eifel si s námi pohrává, ale uvidíme ...
    • Včera jsme nefunkčním turbem ztratili většinu výkonu a tím minimálně minutu na kolo. Dostat se tam, kam v pořadí patříme, moc bychom teď potřebovali sucho. Ale moc to nevypadá ...
  • 30.05. Po první kvalifikaci:
    • A už to i máme, našli jsme jednu prasklou hadici. Takže auto celou dobu jelo bez turba. Ale nebojte, my jim to opravíme a zítra zrychlíme.
    • Bohužel na slickách obě kola 3x Code 60, takže časově nic moc. Ale mise splněna, první zkušenost máme za sebou. Náš cíl byl v prvním tréninku auto jen poznat, i když to hned byla i jedna z kvalifikaci. Ale všichni tři jsme měli pocit, jako by auto nemělo výkon. Na Dottinger žádný z nás nešel přes 200km/h.

Videogalerie

ADAC 24h Nürburgring Classic 2024 | Průjezd cílem
01.06.2024
Průjezd cílem Robert 🏁🏁🏁
ADAC 24h Nürburgring Classic 2024 | Problém s levým zadním kole
01.06.2024
Tak bohužel, povolené levé zadní kolo….to prostě nechceš 🤨
ADAC 24h Nürburgring Classic 2024 | Grid
01.06.2024
Grid
ADAC 24h Nürburgring Classic 2024 | Pre-grid v kabině
01.06.2024
Richard Gonda - Morgen z pre gridu
ADAC 24h Nürburgring Classic 2024 | Kvalifikace 2 výjezd za mokra
31.05.2024
Tak jdeme na to a bohužel na mokru. Prvnich 70 aut první startovní skupiny už vyjelo, dalších 140 včetně nás vyráží právě teď 🚀🚀🚀
ADAC 24h Nürburgring Classic 2024 | Výjezd na kvalifikaci na slick pneumatikách
30.05.2024
Dáváme poprvé slicky po mokré části kvalifikace a jede Rišo
ADAC 24h Nürburgring Classic 2024 | První dojmy Richarda Gondy
30.05.2024
První dojmy Richarda Gondy po prvních kolech v kvalifikaci s Volvo 240i Turbo (1986) na 3h Classic Rennen 2024.
ADAC 24h Nürburgring Classic 2024 | První dojmy Tomáše Erdélyi
30.05.2024
První dojmy Tomáše Erdélyi po prvních kolech v kvalifikaci s Volvo 240i Turbo (1986) na 3h Classic Rennen 2024.
ADAC 24h Nürburgring Classic 2024 | První dojmy Roberta Šenkýře
30.05.2024
První dojmy Roberta Šenkýře po prvních kolech v kvalifikaci s Volvo 240i Turbo (1986) na 3h Classic Rennen 2024.
ADAC 24h Nürburgring Classic 2024 | Průjezd při kvalifikaci
30.05.2024
Boss rozbieha tretie treningove kolo
ADAC 24h Nürburgring Classic 2024 | Pitlane na kvalifikaci
30.05.2024
Seřazení aut před první kvalifikací.
ADAC 24h Nürburgring Classic 2024 | Výjezd na kvalifikaci
30.05.2024
Výjezd ze zázemí na kvalifikaci s Volvo 240i Turbo (1986)

Živý video přenos (live stream)

Live timing (časomíra): https://livetiming.azurewebsites.net/event=50?config=w3

Časy kol v závodě: https://livetiming.azurewebsites.net/event/50/laps-data?session=4400204101&startingNo=629

Časy kol v kvalifikaci 2: https://livetiming.azurewebsites.net/event/50/laps-data?session=4400204002&startingNo=629

 

ADAC 24h Nürburgring Classic 2024 | Závod
01.06.2024
Pro mnoho návštěvníků je závod ADAC 24h Classic sám o sobě vrcholem víkendu. Ve svižné poctě nyní více než 50leté historii ADAC RAVENOL 24h Nürburgring jdou historické závodní vozy ve stopách vytrvalostní klasiky.
ADAC 24h Nürburgring Classic 2024 | Kvalifikace 1
30.05.2024
Kvalifikace na závod ADAC 24h Classic 2024.

Další novinky

Šenkýř Motorsport bude na výstavě LEGENDY 2024
27.05.2024
V termínu 31.05. – 02.06. nás jako předešlé roky uvidíte na výstavě LEGENDY 2024 na Výstavišti v pražských Holešovicích. Najdete nás mezi hlavním vstupem u Stromovky a pavilonem B a budeme moc rádi, když se za námi na chvilku stavíte!
Šenkýř Motorsport odstartuje v tříhodinovce na Nürburgringu
25.05.2024
Šenkýř Motorsport + Volvo 240i Turbo (1986) + 3h Classic Rennen (Nürburgring Nordschleife) + 01.06. 2024 = neopakovatelný zážitkek
Nonstop na trati: Po dvou letech opět závodíme v ESET Cupu
20.05.2024
Šenkýř Motorsport slaví úspěšný start do sezóny v závodní sérii ESET Cup s jezdci z akademie "Be a Race Driver"
Výsledky závodu na Slovakiaringu Carbonia Cup 02.05. 2024
20.05.2024
Závodu Carbonia Cup na Slovakiaringu 02.05. 2024 jsme se opět zúčastnili se sedmi auty v nejsilnějších třídách A9 a A4