Prvních pár set kilometrů s novou M4 G82 je odjeto a s nimi i čas na první dojmy.
Všeobecné hodnocení si určitě rádi přečtete od motoristických novinářů, testů teď jistě bude všude dost.
Já si šel po vlastnostech, které jsou důležité pro námi propagovanou sportovní jízdu a hlavně pro zjištění, zda ve světě všech možných hybridů a na cestě k příštím emisním normám ještě existuje ostrov pro nás, pravověrné eMkaře.
A existuje.....UFF!!!
•••
Motor S58 má ve verzi Competition 510PS, o 60 koní více než u předchůdce S55.
Lineární průběh, 650Nm a perfektně odladěné ESP. Systémy radím pro začátek nevypínat. Viděli jsme pár fotek aut, jejichž řidiči to zřejmě při těchto teplotách již zkusili.
•••
Zvuk. V době bruselského utahování opasků trpí nedostatkem zvuku všechna sportovní auta. Akrapovič bude již brzy a bude tak naprostou nezbytností.
•••
Převodovka. Téměř závodní dojem z dvojspojkové 7-stupňové převodovky DKG z předchozích modelů M3 E92 a M3/M4 F8x je pryč. Ale není to až tak na škodu - 8-stupňový automat ZF řadí jemněji a rychlost řazení je také úplně v pohodě.
•••
Podvozek. Auto působí pevně, řízení je precizní, nedotáčivost minimální.
Na okresce opravdová “Freude am Fahren”. Nerovnosti v sedadle cítíte, kór v karbonových skořepinách. Ale to je přeco ono, néé?
Comfort režim by mohl být trošku měkčí. To snad jen pro případ, když pojedeme po ose na Ring;-)
Každopádně kdo bude chtít jít níže, změnit setup pro okruhové ježdění a odlišit se, můžu prozradit, že v KW se již pečlivě pracuje.
•••
Brzdy. Ty si při vyšších teplotách ještě pořádně vyzkoušíme později. Zvlášť propagovaný brake-by-wire systém mě velmi zajímá.
•••
Hmotnost. 60kg více je daň mj. za několik dodatečných výztuh, které ale zase auto perfektně zpevnily. Při kombinaci zatáček tuto nálož možná ucítíte, ale to už teda po okresce budete muset jet pořádnou hranu.
•••
Závěr. Nová M4 (M3) je o něco větší a tězší než její předchůdce, ale je výkonnější a co hlavně - moc přijemně se s ní jede. A to je to nejdůležitější.
•
Takže doporučuji si ji u nejbližšího dealera vyzkoušet, případně rovnou objednat. Já to udělám v @renocar_a.s u @bmw_kovalcik.
Vše dobré přeje Robert Šenkýř
... Zobrazit více
Díly BMW jsme například řešili u
M4 GT4 Masterpiece Design a dnešní rollout - díky @brnocircuit_official za možnost zajetí tohoto vyjímečného vozu.
•••
Práce se ujal sám šéf týmu Robert Šenkýř a v různých intervalech dnes v autě absolvoval přesně pět hodin. Nová M4 GT4 tak dostala předepsanou zátěž a prvních 500km ve všech režimech.
•••
Nyní kompletní kontrola, výměna všech kapalin, instalace telemetrie, intercomu, sedadla spolujezdce pro coaching, nový setup a odjezd na zimní tréninky do Španělska.
M-Day Most- neděle 2.5.2021 ✅
Jako každý rok velmi rádi podpoříme tuto akci @czech_m_club_cz.
•••
Přivezeme dvě M2 C Trackday Eva, upravenou M4, závodní M4 GT4, k vidění bude M3 E92 i klasická M2 N55, samozřejmě také v nabroušené verzi.
•••
Nenechte se odradit počasím, M-Day je jen jednou za rok.
Budeme tam celý den, těšíme se na setkání s vámi v našich boxech č.7-9.
2x M5 F10 a 2x výměna ojničních ložisek. K tomu samozřejmě jako vždy i kompletní servis. I tento model už začíná jít do let. Ale my ho máme moc rádi - už je pro to, že stejný motor poháněl i naši úspěšnou M6 GT3 😇
Prvních pár set kilometrů s novou M4 G82 je odjeto a s nimi i čas na první dojmy.
Všeobecné hodnocení si určitě rádi přečtete od motoristických novinářů, testů teď jistě bude všude dost.
Já si šel po vlastnostech, které jsou důležité pro námi propagovanou sportovní jízdu a hlavně pro zjištění, zda ve světě všech možných hybridů a na cestě k příštím emisním normám ještě existuje ostrov pro nás, pravověrné eMkaře.
A existuje.....UFF!!!
•••
Motor S58 má ve verzi Competition 510PS, o 60 koní více než u předchůdce S55.
Lineární průběh, 650Nm a perfektně odladěné ESP. Systémy radím pro začátek nevypínat. Viděli jsme pár fotek aut, jejichž řidiči to zřejmě při těchto teplotách již zkusili.
•••
Zvuk. V době bruselského utahování opasků trpí nedostatkem zvuku všechna sportovní auta. Akrapovič bude již brzy a bude tak naprostou nezbytností.
•••
Převodovka. Téměř závodní dojem z dvojspojkové 7-stupňové převodovky DKG z předchozích modelů M3 E92 a M3/M4 F8x je pryč. Ale není to až tak na škodu - 8-stupňový automat ZF řadí jemněji a rychlost řazení je také úplně v pohodě.
•••
Podvozek. Auto působí pevně, řízení je precizní, nedotáčivost minimální.
Na okresce opravdová “Freude am Fahren”. Nerovnosti v sedadle cítíte, kór v karbonových skořepinách. Ale to je přeco ono, néé?
Comfort režim by mohl být trošku měkčí. To snad jen pro případ, když pojedeme po ose na Ring;-)
Každopádně kdo bude chtít jít níže, změnit setup pro okruhové ježdění a odlišit se, můžu prozradit, že v KW se již pečlivě pracuje.
•••
Brzdy. Ty si při vyšších teplotách ještě pořádně vyzkoušíme později. Zvlášť propagovaný brake-by-wire systém mě velmi zajímá.
•••
Hmotnost. 60kg více je daň mj. za několik dodatečných výztuh, které ale zase auto perfektně zpevnily. Při kombinaci zatáček tuto nálož možná ucítíte, ale to už teda po okresce budete muset jet pořádnou hranu.
•••
Závěr. Nová M4 (M3) je o něco větší a tězší než její předchůdce, ale je výkonnější a co hlavně - moc přijemně se s ní jede. A to je to nejdůležitější.
•
Takže doporučuji si ji u nejbližšího dealera vyzkoušet, případně rovnou objednat. Já to udělám v @renocar_a.s u @bmw_kovalcik.
Vše dobré přeje Robert Šenkýř
Další M3 E92 a výměna ojničních ložisek.
A opět hraniční stav těsně před fatální poruchou motoru.
•
Doporučujeme výměnu ložisek u všech motorů M3 E90-92 V8 a M5/M6 E60-E63 V10 s podobnou konstrukcí ojnic.
Jeté motory na výměnu už v podstatě nejsou, nepodceňte to.
•
Bližší info a možnost rezervace na našem webu, nebo na mailu info@senkyr.cz a telefonu 602711474.
Pojďte s námi na cestu časem🔥
•
Všechny M3/M4 Coupé historie divize BMW ///M jsou k vidění spolu v Šenkýř Motorsport Performance & Racing Centru.
•••
32 let uplynulo od výroby naší čtyřválcové M3 E30 z roku 1989 po zatím aktuální, šestiválcovou M4 G82.
•
M3 E30: 1986-1992
M3 E36: 1993-1999
M3 E46: 2000-2006
M3 E92: 2007-2013
M4 F82: 2015-2020
M4 G82: 2021-
M3 E30 a M4 G82 spolu v showroomu Šenkýř Motorsport Performance & Racing Centra.
•••
První a zatím poslední, čtyři generace a 32 let rozdílu - emočně nepopsatelné....
Nová M4 rozdělila náš tým na dva tábory - "puristi" velebí čistou M4 s manuálem a zadním pohonem, "racemaniaci" chtějí Competition s M Steptronicem a M xDrive. Robert Šenkýř se jen usmívá a těší se na závodní verzi M4 GT3.
To, na čem se ale shodneme všichni, je fakt, že na vlastní oči vypadá fantasticky - díky spolupráci s @renocar_a.s se o tom můžete nyní přesvědčit i Vy na našem showroomu!
M5 F10 V8 4,4l TwinPower turbo technology a celkový servis vozu včetně výměny ojničních ložisek.